Dodano: 28 grudnia 2018r. przez Agnieszka Konik-Korn

Domowa Granola

blog „Co na obiad?”
Domowa Granola

Sprawdzi się jako:

  • śniadanie dla leniwych

  • dodatek do jogurtu i lodów – jako posypka

  • przekąska do chrupania

  • coś słodkiego – zdrowszego niż tradycyjne ciasteczka

Składniki (tutaj napiszę Wam, czego ja użyłam na dużą porcję rodzinną, a poniżej alternatywne składniki*):

  1. Płatki zbożowe – po 3/4 szklanki płatków owsianych górskich Stoisław, jaglanych bg Incola i gryczanych bg Incola
  2. Rodzynki Vita Natura, daktyle Herbalium (po 1 garści)
  3. Kakao gorzkie 2 łyżki (od Foods by Ann)
  4. Masło orzechowe Basia Basia chrupiące z kawałkami orzechów – dałam cały słoiczek
  5. Pół szklanki sezamu białego (źródło wapnia!) od Vita Natura
  6. Czekolada gorzka 70% Lindt

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy lub miksujemy w misie blendera tak, aby się połączyły i wytworzyły granulki (najlepiej nieco wcześniej pokroić daktyle w drobne kawałki lub zmiksować je blenderem). Wszystko wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika (najlepiej z termoobiegiem) i podpiekamy ok. 15 minut, mieszając od czasu do czasu, aby się równomiernie przyrumieniły. Wyciągamy całość i studzimy na blasze. Potem przesypujemy do zamkniętego, najlepiej szklanego pojemnika i używamy wedle uznania.

W moim domu granola znika w bardzo szybkim tempie i najbardziej smakuje z jogurtem naturalnym Łemkowyna. Czasem lubimy także dodać do takiego deseru świeże winogrona, banany czy - sezonie letnim – truskawki.

Na Sylwestra polecam przygotowanie granoli z koktajlem bananowym na jogurcie. Można także użyć mrożonych truskawek, borówek i innych smaków lata :-) Spokojnie zastąpi to ciężkostrawne lody :-)

Smacznego!

*Do domowej granoli możecie również użyć innych składników:

Np. tylko jeden, ulubiony rodzaj płatków zbożowych

  • bakalie (rodzynki, daktyle, żurawina suszona, morele, figi, śliwki – jeśli lubicie świąteczne smaki)

  • Zamiast kakao możecie dodać łyżeczkę cynamonu lub przyprawę do piernika, np. Dr Kaldysz

  • orzechy włoskie, laskowe, ziemne lub masło orzechowe dowolnego rodzaju

  • miód – ok. 2-3 łyżek – w zależności od potrzeby (i miłości do słodkich smaków)

  • owoce liofilizowane, np. malina liofilizowana w proszku od @Foods by Ann